dilluns, 20 de febrer del 2012

ENTREVISTA AMB XAVI PLANAS L´ATLETA DEL CAC SOTSCAMPIÓ DE CATALUNYA D´ATLETISME ABSOLUT

Xavi Planas Criado va néixer a Castellar al 1982: des de petit vinculat a l´escola d´atletisme del CAC ha arribat al més alt nivell català després de guanyar molts crossos absoluts com el de Girona, curses multitudinàries com la del Prat i realitzar marques al mig fons del més alt nivell dels darrers temps. Aquí està l´entrevista que li hem realitzat:

Com vas començar a l´atletisme?
Vaig començar l’any 1995 en el Col·legi “el Casal” a l’edat de 12 anys, anima’t per un company de classe. Entrenàvem 3 dies en setmana al finalitzar les clases i el monitor era el Dani Sagrera. Anteriorment havia practicat espontàniament natació i futbol sala.

Quines han estat les teves especialitats?
Quan vaig començar a fer atletisme se’m donava molt bé totes les proves, solia competir desde proves de velocitat a salts, llançaments i, fins i tot, proves de fons. Ja va ser a partir dels 19 anys que m ´he centrat més en les proves de mig fons, principalment el 1500 m.ll.

Quins han estat els èxits dels quals et sents més satisfet?
Curiosament l’èxit del qual em sento més satisfet ha estat fa pocs dies, en el Campionat de Catalunya de Pista Coberta on he fet el segon de Catalunya absolut de 3000 m.ll. Un altre èxit del qual estic molt satisfet va ser quan vaig aconseguir baixar dels 4’ en el 1500 m.ll.

Com creus que has aconseguit aquests èxits?
Els exits m’han vingut gràcies a la constància del dia a dia i creure´m que era capaç d’aconseguir-ho. També es molt important arribar el dia de la competició molt concentrat i saber molt bé el que has de fer, allò que diem en l’atletisme “córrer amb cap”.

Quants dies entrenes ? quans quilòmetres fas? on entrenes? quines són les teves fites futures?
Entreno els 7 dies de la setmana, i només acostumo a descansar un dia cada quinze dies. Si vols estar a bon nivell, no et pots permetre el luxe de descansar molt.

La temporada d’atletisme la podriem dividir en temporada d’hivern i temporada d’estiu. La d’hivern es la d’ acumular volum (quilòmetres) i acostumo a fer entre 105-110 a la setmana, i la d’estiu és on fem més entrenaments de qualitat per això que els quilometres no acostumen a passar de 80 a la setmana.

De cara aquesta temporada m ´he marcat l’objectiu d’apropar-me als 3’50” en el 1500 m.ll., tampoc no descarto de provar algun 5000 m.ll. amb la intenció de baixar dels 15’

En un futur molt llunyà em veig fent distàncies més llargues, com la mitja marató i la marató.

Què opines de l´atletisme a Castellar?
A Castellar hi ha molt bona salut atlètica. Cada cop més hi ha més gent practicant atletisme. Tenim la ventatge que disposem de molt bones instal.lacions i també tenim un entorn al nostre voltant molt favorable per la pràctica de l’esport.

Què tal el teu entrenador Manolo Hoyo? i dels teus compànys d’entrenament què dius? com els veus? veus futurs grans atletes al CAC? Com veus el CAC?

Amb el Manolo vaig començar a entrenar al 2003. És una persona que estima l’atletisme, és un apasionat d’aquest esport. Ell fa molts anys que el practica i des de que estic amb ell he anat millorant any rera any. El vincle atleta-entrenador és molt bo.

Ara tinc un grup d’entreno molt ben avingut. Tenen moltes ganes de millorar i de fer-ho bé. Estic convençut que arribaran a fer grans resultats en breu.

A Castellar sempre hem tingut atletes de molt bon nivell. El que passa és que és un esport molt sacrificat, sempre s’ha dit que és més recompensa “personal” que no pas econòmica. Això fa que molta gent no estigui molts anys al peu del canó, ja sigui per estudis, feina, la família…. Per viure de l’atletisme s’ha de tenir molt temps lliure, tenir moltes qualitats físiques i sobretot esta disposat a molts sacrificis personals. Actualment a Espanya són molt pocs els que visquin d’aquest esport.

El Cac el veig com un club de “base”, hi ha molt bona escola atlètica. Cada cop mes els pares i mares porten als seus fills i filles a fer atletisme, hi ha molt bon ambient.

Com animaries la gent a córrer?
Els animaria dient-los que sortir a córrer és molt beneficios per la salut i per la ment, ja que desconectes de totes les tasques que acostumes a realitzar en el teu dia a dia. Es un esport el qual no requereix grans instal.lacions, només una roba “tècnica” i unes sabatilles de “running” i a córrer per on et vingui de gust (muntanya, platja, carrers,….)

Ah una pregunta per acabar: com és la vida qüotidiana d´en Xavi un dia qualsevol?
Entre setmana treballo en l’empresa que tinc amb el Dani (el meu germà). A les tardes vaig a les pistes un parell d’hores a fer la sessió d’entrenament. Ara fa prop d’un any la meva dona la Lek i jo vem tenir un fill el Bryan, motiu més de satisfacció i motivació per continuar entrenant amb la mateixa il.lusió de quan vaig començar.

Doncs moltes gràcies a en Xavi Planas per les seves respostes ; un dels grans referents de l´actual present del Club Atlètic Castellar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada